Bezglutenowe Jabłka Lunch Smoothie Śniadania Surowe (RAW) Zdrowe

Koktajl ogórkowo-cytrusowy z jabłkiem

Jeśli liczycie na to, że na blogu pojawi się w końcu inny niż zielony kolor koktajlu, to ponownie się rozczarujecie. Przed Wami kolejny w serii, zielonkawo zabarwiony smoothie. Tym razem to wina ogórka i listków świeżej mięty, bo ani cytryna, ani pomarańcza nie ośmieliły się wyjść przed szereg.

apple cucmber orange smoothie
Pozostawiając na boku kwestie wizualne, koktajl jest zdecydowanie z tych odświeżających i pobudzających. Ponieważ jest głównie owocowy, to możemy liczyć na dość szybki przypływ energii. Polecam na śniadanie, szczególnie tym, którzy podobnie jak ja nienawidzą wstawać. Po takiej dawce fruktozy od razu zaczniecie lepiej funkcjonować. A błonnik nasyci przyjamniej do drugiego śniadania.

vegan green smoothie


Składniki:
 około 500ml
2
porcje

1 średnie jabłko
½ ogórka szklarniowego (100g)
1 pomarańcza
½
 cytryny
kilka listków mięty
do ¼ szklanki wody

smoothie

Obieramy cytrusy ze skórek. Jabłka i ogórka nie obieramy. Kroimy wszytsko w kostkę.Następnie blendujemy z listkami mięty. Jeśli trzeba dolewamy trochę wody. Pijemy ze smakiem.

Ile kalorii?

1 porcja (250ml):
92 kcal

białko: 1,6 g, tłuszcze: 0,4g; węglowodany: 25g, błonnik: 5g
żelazo: 0,6 mg; wapń: 47 mg; cynk: 0,3 mg

vegan smoothie apple cucumber orange

  • fila

    Hej! Ale fajne połączenie.
    Mogę polecić dziś od siebie: mango, banan, natka pietruszki i pół cytryny 🙂
    Fajne są Twoje podsumowania odżywcze. Robisz na podstawie cronometer’a?
    Tak sobie patrzę, że tego wapnia w sumie nie musi być tak mało na bezmlecznej diecie. Spożywam profilaktycznie mleka fortyfikowane, ale jak przestanę karmić dziecko, to chyba sobie odpuszczę.

    • readeat

      Dzięki:) Z mango to wypróbuję na bank, bo kocham ten owoc.
      Używam serwisów internetowych z kaloriam, ważę produkty potem sumuję i gotowe. Z wapniem właśnie nie jest tak źle. A jak do potrawy doda się sezam, czy mak to już w ogóle wypas. Ważne jest też żeby mieć właściwy poziom witaminy D3, bo gdy jej nie ma to nieważne ile wapnia zjemy to i tak niewiele się wchłonie. Uważam, że warto ją suplementować, szczególnie, że w całej pouplacji polskiej jest niedobór wit D3. Ta syntetyzowana w skórze jednak nie wystarcza na naszej szerokości geograficznej.

  • Serdecznie zapraszam do akcji „Wegańska Wielkanoc” na Vegespocie: http://vegespot.pl/akcje/62/weganska-wielkanoc-2014. Akcja zaczyna się 18.Marca. Można dodawać przepisy archiwalne, ważne tylko aby były wegańskie i dobre na Wielkanoc 🙂

    • readeat

      Dzięki za zaproszenie 🙂